vrijdag 16 mei 2014


17-09-2013 … Diploma’s

Ik heb me thuis rot gezocht maar kan ze niet meer vinden, mijn diploma’s. En die hebben we nodig voor het interview dus rij ik even tot in mijn school en ga er vragen of ze die nog liggen hebben. Na wat zoekwerk blijkt dat ik ze afgehaald heb (wat ik al wist) maar zij hebben geen kopies en dus moeten ze worden aangevraagd bij het ministerie van onderwijs. Als ik even alleen ben met mijn oude studiemeester, hij kende me trouwens nog, en hij me zegt dat een attest voldoende is bij het solliciteren naar een nieuwe job, vertel ik hem waarom de diploma’s echt moeten dienen. Hij is meteen enthousiast want hij is ook al 2x op vakantie geweest naar Amerika. We praten nog wat na en we spreken af dat ik navraag doe of zo een attest voldoende is. Zoniet ga ik nog even terug en zal hij mijn lager en hoger secundaire diploma aanvragen voor mij. Eigenlijk weet ik al dat zo een attest niet voldoende zal zijn voor de Amerikaanse Ambassade.
Ik had ook al aan mijn moeder gevraagd of ze nog thuis lagen maar daar liggen ze niet. Onvermijdelijk kwam dan ook de vraag waarom ik die plots nodig had. Ander werk zoeken is dan wel een goed excuus en ook nog gedeeltelijk waar, maar het liegen valt me toch zwaar.
Eigenlijk hoop ik snel de papieren in orde te maken en terug te sturen zodat we snel op interview kunnen en het nadien dan ook vertellen aan de naaste familie.
Ja je leest het goed, onze papieren hebben we nog steeds niet terug gestuurd en liggen hier 90% ingevuld. Voor eind september wil ik ze klaar hebben en op sturen naar Kentucky.
Met onze lage casenumber zullen we snel aan de beurt komen vermoeden we, wellicht ergens in november of december al. We gaan er werk van maken …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten