vrijdag 16 mei 2014

12-11-2013 …Papierenwinkel … part III

Het is inmiddels een maand geleden dat de papieren aangekomen zijn in Kentucky maar we hebben nog niets gehoord of doorgekregen wanneer onze afspraak is.
Op 1 november, als ik opsta zie ik op de slaapkamer nog een doos staan waarvan ik weet dat er oude facturen van de bouw en loonfiches van vroeger inzitten. Het is de enige doos waarin ik raar maar waar nog niet in gekeken heb. Ik denk hmmm wie weet … ik doe de doos open en als ik de eerste en bovenste A4 map neem, zie ik achteraan een dikke enveloppe steken met Press & Plat op, mijn oude werkgever. Ik neem de map eruit en er staat in het groot DIPLOMA’S op. Joehoeeee, mijn diploma’s zijn dus terecht, na drie volledige huiszoekingen heb ik ze eindelijk allemaal terug gevonden. Ik bel maandag meteen naar school waar ik mijn oude studieleraar, Mr Nijst laat weten dat mijn diploma’s terecht zijn en dat hij niet verder de dingen hoeft te regelen in Brussel waarmee hij al bezig was. Ook mijn moeder laat ik weten dat ze terecht zijn want ik had ook aan haar gevraagd om thuis toch nog eens te zoeken ondanks dat zij (en ik) zeker was dat ze met de verhuis mee gekomen waren naar ons thuis. Ik zeg dat het is om te solliciteren en dat is niet eens gelogen. Vandaag heb ik een interne sollicitatie gehad voor een functie in het bedrijf waarbij ik een paar stappen vooruit zou zetten in de hierarchie. Aan de ene kant lijkt het mij een leuke boeiende job waarvoor ik ook vaak op locatie zou moeten (80%). Aan de andere kant hoop ik dat ik de job niet heb, want het zou maar tijdelijk zijn. En wie weet bevalt het zo goed dat ik niet meer weg wil, al zal mijn hart altijd willen emigreren. Maar je verstand is er ook nog dus de beslissing zou wel veel moeilijker worden als ik die job wel zou krijgen.
Maar zover zijn we nog niet want het was maar een eerste verkennende gesprek al was het behoorlijk positief.
Na het werk rijden we naar het gemeentehuis van Borgloon want we moeten ook aan het papierenwerk beginnen. Het is niet omdat we nog geen afspraak hebben bij de ambassade dat we de papieren nog niet in orde kunnen brengen. Als we aan de beurt zijn vragen we of we onze geboorteakte kunnen verkrijgen.
Vraag die meneer simpelweg : waar zijn jullie geboren ?
Euh … in Tongeren dus.
Tja dan moet je in Tongeren je akte gaan aanvragen.
Ok, maar we moeten ook nog onze reispassen vernieuwen !
Ok, hebben jullie je pasfoto’s bij
Euhmm …. Nee die hebben we niet bij …
Om het verhaal kort te maken, geen reispas, en geen geboorteakte want als we naar Tongeren rijden is het stadhuis gesloten dus moeten we donderdag terug gaan. Onze reispas halen we dan volgende week wel want we moeten nog nieuwe pasfoto’s laten maken. En nu maar hopen dat ze onze papieren in Kentucky niet zijn kwijtgeraakt en we snel weten wanneer we op interview moeten in Brussel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten