vrijdag 16 mei 2014

14-11-2013 … Geboorteakte

Na het werk zijn we naar Tongeren gereden en in het preatorium achter onze geboorteakte gaan vragen. Veel werk was dat niet, indentiteitskaarten afgeven en even later zijn de microchips gescand en gekopieerd naar een A4 formaat met de originele geboorteakte.
Een stempel erop van de stad, een handtekening en klaar. Kosten = Nul euro !
Dat mag wel eens, iets gratis verkrijgen.


20-11-2013 …Bewijs goed gedrag en zeden

Verleden zaterdag had ik een mailtje gestuurd naar het ministerie van Justitie om ons bewijs van goed gedrag en zeden aan te vragen. Ik ging van de veronderstelling uit dat dit enkele weken zou duren en dat ze dat zouden vermelden in een mailtje. Maandag, geen mailtje, dinsdag geen mailtje, woensdag een witte enveloppe bij de post. Voor ons beiden elk 2 exemplaren van goed gedrag en zeden. Mooie snelle service van het ministerie dus, tegen mijn verwachtingen in. Er staat ook netjes op vermeld dat het dient voor emigratie naar de Verenigde Staten van Amerika, zoals we gevraagd hadden want op het bewijs moet vermeld worden waarom het diende. De US ambassy schrijft dit zo voor.
Van de KCC hebben we nog steeds niets gehoord. Ik begin stillaan in paniek te geraken, dus als we volgende week niets gehoord hebben ga ik toch even een mailtje wagen om er zeker van te zijn dat ons dossier wel degelijk behandeld wordt !
Trouwens, kosten = 0 euro !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten