vrijdag 16 mei 2014

27-11-2013 … Ongeduldig …email naar Kentucky

Nog altijd hebben we niets vanuit Kentucky vernomen. Dat ongeduld werkt op onze zenuwen dus stel ik op woensdag een emailtje op met de vraag of
1 ons dossier wel degelijk aangekomen is (ondanks dat we van FedEx het bewijs hebben) en
2 of ze reeds ons dossier in behandeling hebben en we dus binnenkort onze afspraak krijgen doorgemaild.
Eerlijk gezegd had ik vrij snel antwoordt verwacht, eventueel een kort mailtje dat het aangekomen is en ons dossier ‘pending’ is. Maar zowel woendag, donderdag als vrijdag hebben we geen email gekregen. Hopelijk weten we deze week iets zodat in elk geval die twijfel weg valt want nu begin je aan alles te twijfelen, is ons dossier wel in orde? Is het wel degelijk goed aangekomen?? ….
In elk geval hebben we ook nieuwe pasfoto’s laten maken om een nieuwe internationale reispas te gaan laten maken, ergens deze week eens binnen lopen in het stadhuis van Borgloon. Voor de rest is het dus gewoon ongeduldig afwachten ….

Op 2 december krijg ik een email terug van het KCC dat mijn email aanvraag niet behandeld kan worden uit voorzorgsmaatregelen omdat ik niet alle info verschaft heb (tegenstrijdige informatie op dezelde website).
Blijkbaar moest mijn geboortedatum ook vermeld worden dus stuur ik alle info opnieuw door, met de gevraagde dingen erbij.
De dag erna ontvang ik een nieuw, bijna standaard emailtje dat onze papieren ontvangen zijn en dat onze case ‘pending’ is. Hangende dus of in behandeling. Op zich dus wel geruststellend dat we wel degelijk in het systeem zitten. Er staat ook bij dat we het visa bulletin in de gaten moeten houden. Dat is een systeem waarbij je kan zien aan welke dossiernummer ze zitten. Voor ons maakt dat niet uit aangezien we zo een lage casenumber hebben. Ik kijk toch eens op het visa bulletin en zie dat ze aan nummer 13200 zitten (bulletin van november = afspraak in januari). Dat wil zeggen dat alle nummer die onder dat getal zitten, een afspraak hebben gekregen op de ambassade van hun land, want die 13200 zijn alle Europese dossiers. Dat wil ook zeggen dat bij het volgende visa bulletin onze nummer zou meegenomen moeten worden en dat het dus niet meer zo lang gaat duren eer we onze datum krijgen. Half december zien we dat het visa bulletin op 16700 staat en als we bij die groep zijn meegenomen, zouden we in februari op interview moeten (bulletin van december = afspraken voor februari).
We wachten dus (on)geduldig af en vermoeden dat we nog voor kerstmis een datum door gemaild krijgen vanuit Kentucky …. Wordt vervolgd, weeral …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten