vrijdag 16 mei 2014

18-12-2013 … You’ve got mail !!!!

Al een paar dagen bij het horen van een binnenkomend mailtje kijk ik snel of het niet vanuit Kentucky afkomstig is want nu moeten we zeker bij de volgende ‘batch’ zijn. De nummers zijn al even bekend dus lang kon het niet meer duren. Op 18-12 komen er weer enkele mailtjes binnen en ik vraag telkens aan Evy, die aan de laptop zit, en …??? Is het Kentucky ?
Telkens een nee. Wat later zijn we aan de afwas en komt er weer een mailtje binnen horen we. Evy kijkt en zegt, kom eens kijken, ik denk dat dat iets is van de DV , lijkt weer een standaard mailtje. Ik kijk en lees :
XXXXXX BART:
You have received this email notification to inform you that you have updates available at http: //www.dvlottery.state.gov/ESC. Please log in using your confirmation number from your original application to complete further processing.

Ik log in met mijn deelnemersnummer en daar staat dan alle info netjes samen. Wij hebben eindelijk de langverwachte datum van het interview !! Op 4 februari , om 14u moeten we in Brussel zijn en we mogen niet te laat komen. Dat is eigenlijk maar een dikke maand meer met de feestdagen er nog tussen. Dus bellen we de dag erna al voor een afspraak voor de medische keuring. Op donderdag 26 december kunnen we de eerste keer al gaan want volgens de (onbeschofte) dokter aan telefoon moeten we nog een tweede keer terug gaan. Je kan als Belg bij drie dokters terecht, in Brussel, Antwerpen of in Luxemburg. Wij kozen voor Antwerpen. Ik kijk nog even na wat we allemaal moeten meenemen en zie dat we ook ons medische achtergrond moeten meenemen en pasfoto’s. Als Evy terug belt welke pasfoto’s het moeten zijn (Amerikaanse of Europese maten), wordt ze nogal bruut afgesnauwd en hebben we nog geen degelijk antwoordt. Dus gaan we ze maar allebei meenemen. We bellen op maandag 23-12 elk onze huisdokter om de medische achtergrond op te vragen. Ik kan dezelfde dag langs gaan en Evy pas dezelfde donderdag van het medisch onderzoek. Zeer binnenkort dus weer een update te melden !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten