maandag 26 mei 2014

25-05-2014 ... Dag 08: Tucson

Dag 8 alreeds, een week zijn we al hier en de tijd vliegt weer. Om half zeven zijn we wakker en iets later eten we iets kleins in het hotel, wat toast met gelei. We bekijken wat we vandaag gaan doen en besluiten om toch ook wat de toerist uit te hangen en dus beslissen we om naar het Sonora Desert Museum te gaan, volgens tripadvisor Nr1 als te bezoeken attractie in Tucson.
We willen niet te laat aankomen dus we pakken alles in de koffers en laden het in de wagen, Evy gaat uitchecken en om negen uur zijn we op weg. Een klein half uurtje later staan we op de parking en eten nog wat fruit voor we binnen gaan.

We betalen 19,5 dollar PP en hopen dat het zijn geld waard is. Eerst zijn de reptielen en amfibiën aan de beurt. Tal van soorten ratelslangen, spinnen en kikkers zitten hier in terrariums. Het is er vrij donker dus foto's maken is niet gemakkelijk en meestal zijn ze dus van slechte kwaliteit.

We lopen verder en we komen verschillende mooie dingen tegen, een mountain lion, een zwarte (bruine) beer die verdoken ligt te slapen, mexicaanse wolven, een hert, coyote, bobcat, gronduilen, javalina's enz ... En dit allemaal tussen honderduizenden cactussen. Het ziet er allemaal prachtig uit en goed verzorgd.

We volgen elk paadje op het kaartje wat we in het begin gekregen hadden, eten tussendoor een lekker ijsje en wandelen weer verder bekijken weer een andere dingen, otters, vogels, een plantentuin, een voliere met hummingbirds en ergens tussendoor eten we een wrap met kip, die eigenlijk niet zo goed bevalt.

Ook het nieuwe aquarium gedeelte gaan we even bezoeken, hier zitten enkele mooi gekleurde vissen maar ook dat is moeilijk te fotograferen.

Als we helemaal rond zijn lopen we nog eens terug naar de mountain lion en de beer maar die laatste ligt nog steeds in de schaduw te slapen en zien hem dus weer niet volledig.

Het is dik drie uur als we alles gezien hebben en dus verlaten we het park. Dit was echt zijn geld waard, het is een prachtig museum en bijna alles speelt zich buiten af op een paar uitzonderingen na. Na het High Desert Museum in Bend OR, is dit weer een topper. We stellen de GPS in op ons nieuw slaapadres, Indian Hill B&B in Tanque Verde. We rijden doorheen grote saguaro's over W Gates Pass rd richting Tucson en om iets over 4 komen we aan bij de B&B. We worden ontvangen door Paul en wat later ontmoeten we ook Doreen, zijn vrouw. We krijgen een korte rondleiding en wat uitleg over de kamer. Al snel gaan de zwemkledij aan en zitten we in de pool !

We geraken aan de praat met een vrouw uit Kentucky en haar kleinzoontje van 8 jaar, die behoorlijk snugger is voor zijn leeftijd en die feitjes verteld die hij overal gelezen of gehoord heeft.
Het uitzicht is hier trouwens prachtig ! Na het zwemmen, nuja dobberen, gaan we ons douchen en maken we ons klaar om iets te gaan eten. Paul heeft ons enkele dingen aangeraden en we kiezen voor Pinnacle Peak Steak House. We komen terecht in een tof westerndorpje met allerlei winkeltjes, een bar, restaurantjes en er is ook een stuntshow en een treintje wat door het dorpje loopt. Ik heb geen fotocamera bij dus ik hoop hier morgen nog even te stoppen om wat foto's te nemen, het is hier echt wel tof.
In het restaurant hangen duizenden, tienduizenden stropdassen tegen de muur en het plafond, die door de obers afgesneden worden en er wordt dan een papier opgeniet vanwaar de 'eter' vandaan komt.

We eten een steak met een in aluminiumfolie gebakken aardappel en met rode bonen (aiaiai).
Als dessert nemen we nog een applecrumble met vanilleijs, één voor ons twee. nadien rijden we weer terug naar de B&B om de dagelijkse verslagen af te werken.
Morgen gaan we nog een beetje 'werken' en de buurt hier wat beter verkennen aan de hand van rondrijden en wat huizen bekijken, hetzelfde als eergisteren dus.

Foto's van vandaag volgen later nog

See ya
B&E

1. Wij vinden het Desert Museum ook schitterend, zijn er verschillende keren geweest.