vrijdag 15 augustus 2014


10-08-2014 … Ontslag indienen



Het is zo ver, aangezien ik vijf weken opzegtermijn moet doen was de tijd gekomen om mijn ontslag te geven op het werk. De avond ervoor maak ik mijn ontslagbrief klaar in tweevoud, één geef ik persoonlijk af bij HR en de andere wordt aangetekend verstuurd via de post zodat het allemaal netjes officieel is. Op woensdag 6 augustus ga ik in de late voormiddag naar de HR afdeling en deel mee dat ik mijn ontslag kom indienen. Ze zijn toch wat verrast en stellen toch wel wat vragen. Over het feit dat ik verhuis naar Amerika hou ik me op de vlakte, wat ik al eerder beslist had om verschillende redenen. Uitlekken zal het zowiezo wel nadien, maar op dit moment had ik er eerlijk gezegd geen zin in om alles uit de doeken te doen. Na HR ga ik naar mijn rechtstreekse ploegleider en vertel hem dat ik zojuist mijn ontslag ben gaan indienen. Hij is zowaar nog feller verrast, ook al heb ik in het verleden regelmatig een hintje gegeven dat dit er zat aan te komen. Enkele rechtstreekse collega’s licht ik ook in, ook via SMS bij diegene die nog op verlof is. Allen zijn ze toch behoorlijk verrast. Mijn twee collega’s die van het eerste moment op de hoogte waren hoef ik natuurlijk niet meer in te lichten. Voor hun is het nu ook vreemd dat alles openbaar is en ze vrijuit over mijn vertrek kunnen praten, buiten het Amerika gedeelte dan, maar dat komt nog wel als ik wat verder in mijn ontslagperiode ben.
Normaal doet zo een nieuws bijzonder snel de ronde in het fabriek maar velen zijn nog op verlof dus zijn er die week maar enkele mensen op de hoogte. De komende dagen/weken zal het nieuws sneller de ronde doen.

Een beetje niet emigratie nieuws tussendoor:
Op vrijdag heb ik verlof en begeef ik me naar Bornem, voor een laatste deelname aan de dodentocht, een trip van 100km die je te voet moet afleggen in maximum 24 uur. Om 21 uur gaat de tocht van start en we krijgen heel wat regen over ons, maar we bijten door en brengen het opnieuw tot een goed einde. Ik doe beter dan vorig jaar ook al is dat totaal niet de bedoeling, maar we leggen de 100km af in 18u57min. Na deze editie is de stand : Bornem 0 – Bart 3

De komende dagen gaan we weer verder aan de slag met de berg werk die ons nog te doen staat en dus zullen de updates elkaar wel sneller gaan opvolgen …




Geen opmerkingen:

Een reactie posten