woensdag 10 september 2014


08-09-2014 … sorteren, inpakken, verkopen en verschepen


Tussen alle opzoekwerk door hebben we veel opgeruimd, gesorteerd en verkocht en ook de verhuisfirma geregeld zodat we onze spullen al richting Tucson kunnen sturen.
Zaterdag 30 augustus hadden we onze garage verkoop georganiseerd en dat was een groot succes. Vooral in de voormiddag was het bijzonder druk en we hebben heel wat spullen verkocht.



We hopen dat iedereen er veel plezier aan beleefd. Er kwamen vrienden, familie, kennisen, collega’s en ex-collega’s. Bijzonder leuk om die mensen nog eens allemaal te zien en samen wat te drinken. Na een lange dag nog opruimen en samen met onze vrienden nog wat gaan afhalen om te eten.
Na wat over en weer gemail met de verhuisfirma hadden we een afspraak voor donderdag 4 september. Gelukkig had ik op woensdag nog verlof op staan dus hebben we de ganse dag zitten sorteren : dit gaat mee, dit gaat niet mee, euhmm wat doen we hier mee? Tja gooi maar op de ‘maybe hoop’, als er nog plaats is gaat het mee, enz …


 

We halen onze koffers naar beneden en vullen die alsof we op reis gaan, ik één koffer, Evy twee, met in het achterhoofd toch al denkend wat we daar in eerste instantie nodig zullen hebben dus veel T-shirts en korte broeken en kleedjes en topjes. Als de koffers gevuld zijn, halen we de kast leeg en beginnen alles in te pakken in bananendozen. Op internet zoek ik filmpjes om kleren zo handig en klein mogelijk op te vouwen/rollen. Ik ben met mijn kleren snel klaar en kom toe met één doosje. Evy heeft er ‘iets’ meer en strand op 9 dozen kleren, 1 doos schoenen, 1 doos handtassen, en 2 grote sportzakken schoenen. Eerlijk delen noemen ze dat ?? J


We hebben 2 schilderijen die we willen meenemen, nuja eigenlijk geen schilderijen maar de canvas doek die ik bij de fotowedstrijd gewonnen heb van het AA forum, en een gewone houten schilderij. Die pak ik zorgvuldig in met bubbelplastiek, piepschuim en karton. De rest, zoals wat decoratiespullen, werkmateriaal, boeken… gaat ook allemaal in bananendozen en wordt klaar gezet. De potten en pannen, en de tupperware wordt gewoon klaar gezet, dat wordt ingepakt door de verhuisfirma zelf. Ik vul ’s avonds nog een berg papierwerk in, ongelooflijk hoeveel papieren je nog moet invullen voor een kist te verzenden.

De volgende dag moet ik werken maar Evy is thuis en ik hou de gsm bij me, zodat ze me altijd kan bereiken. We sms’en regelmatig of het allemaal mee kan en even later belt Evy me, wat er nog mee kan want er is nog wat plaats over. De maybe hoop zit er dan al bij dus worden er nog enkele dozen fotoalbums meegegeven. Zelfs dan is er nog een klein plekje over en Evy propt een hoop handdoeken in een sportzak en die kan er nog net bij. Meer dan verwacht kan dus mee in de kist en ze wordt dan ook dicht genageld. De papieren neemt de man mee, we horen wel als er iets niet juist ingevuld is.




Inmiddels ben ik druk in de weer met het appartement, dat lijkt in orde te komen de volgende dagen. Als het in kannen en kruiken is plaats ik wel eens een link van de website.

Nog nieuws van de poezen dan, we zijn al begonnen aan de ren bij mijn ouders, zodat ze ook daar buiten kunnen. Samen met broer Patrick en papa gaat het werk goed vooruit en nu moet enkel nog de draad ertegen gezet worden, maar die nemen we van de ren bij ons thuis, maar pas de dag voor ze verhuizen. Ook het gat van binnen naar buiten is nog niet helemaal klaar, dat moet nog gekapt worden, maar dat doet papa op zijn gemak in de week.









Als het appartement geregeld kan worden, zal er al een hoop rust wederkeren al hebben we nog wel wat dingen op de planning staan qua regelwerk: nog documenten laten vertalen, nog wat dingen boeken voor de aankomst ginder (hotel eerste nacht, huurauto) en ook voor de ziekteverzekering moet ik nog aan de gang schieten. Maar vanaf volgende week heb ik meer tijd, want ik zit deze week al in mijn laatste werkweek. Vrijdag 12 september is mijn laatste werkdag dus vanaf dan is er meer tijd vrij om nog dingen op te zoeken en te regelen.

Zo, een behoorlijk lange update deze keer … maar we hebben dan ook veel gedaan en geregeld


Geen opmerkingen:

Een reactie posten