zondag 14 september 2014


09-09-2014 … greencard perikelen
Tussen al het voorgaande werk waren we nog naar Brugge gereden op zondag 17 augustus, bij de ouders van Bart uit Atlanta, die onze enveloppe mee gebracht hadden van bij Bart. We bleven een dik uur praten en toen we onze enveloppe open deden, zat er tot onze verbazing maar één greencard in, die van mij. Van Evy haar kaart was geen spoor te zien. Na een dagje Brugge weer naar huis gereden en na wat zoeken een dienst gevonden waar ik naar toe kon mailen met de vraag wat er mis gelopen was. Inmiddels op het forum weer veel hulp gekregen en op de website kunnen gaan kijken, en daar stond ook te lezen dat haar procedure nog steeds in behandeling was terwijl bij mij al stond dat de greencard aangemaakt en geleverd was. Na mijn mailtje kreeg ik vrij snel antwoordt dat onze aanvraag was doorgegeven aan Texas waar ze de greencards aanmaken. Voor 4 september zou de kaart klaar moeten zijn of op zijn minst een bericht moeten gekregen hebben hoe de zaken ervoor staan. Op zes september nog steeds geen bericht en als ik wil inloggen ligt de site weer plat dus mail ik naar hetzelfde emailadres als vorige keer. Een uur later kan ik wel op de site inloggen en zie ik plots dat Evy haar kaart in productie gegaan is !! Dat is dus goed nieuws en hopelijk is de kaart tijdig klaar en kan ze nog naar ons gezonden worden zodat ook Evy op haar greencard kan binnenreizen ipv de stempel in haar paspoort van afgelopen mei.

Inmiddels krijg ik ook al een mailtje terug met het nieuws wat we zelf ook al gezien hadden op de website van USCIS. Ik kijk nu dagelijks of de kaart klaar is, vanaf dat moment kunnen we ze volgen waar ze zit en wanneer ze bij Bart en Ineke aan zal komen. We houden jullie verder op de hoogte ….

 

Update 13-09-2014 … greencard deel II en laatste werkdag:
Inmiddels is de kaart geproduceerd, verstuurd en aangekomen bij Bart en Ineke. Zaterdag 13 september kreeg ik een mailtje van USPS, waarvoor ik me ingeschreven had om mijn pakket te volgen, met de melding dat de enveloppe aangekomen was in het sorteercenter van Woodstock, en 2 uur later al een nieuwe email dat het afgeleverd was op het adres van Bart en Ineke. Toch wel een geruststelling dat de kaart tijdig in België zal geraken zodat Evy kan binnen reizen op haar greencard.


Gisteren op 12 september heb ik ook mijn laatste dag gewerkt. Veel speciaal was dat niet, gewoon een dringende, kapotte matrijs hersteld en nadien nog een beetje mijn werkplek opgeruimd want die wordt ingenomen door collega Danny (draag er goed zorg voor hé man)
Na de werkuren zijn we dan even wat gaan drinken met de rechtstreekse collega’s in Diepenbeek city, uiteraard op mijn kosten. Het was een heerlijk weertje met volop zon, dus hadden we ons op het terras gezet en genoten van een paar Belgische biertjes. Alweer een hoofdstuk afgesloten en op naar een nieuw hoofdstuk…








Geen opmerkingen:

Een reactie posten